Een handelszaak zonder Facebookpagina is in 2021 eigenlijk bijna ondenkbaar. Heeft u er nog geen, maar weet u niet meteen hoe u dat moet aanpakken? Geen nood, wij leggen alles nog eens haarfijn uit. Want met ons Lottery Ambassador-programma is het sowieso een fluitje van een cent om ook op sociale media te scoren!
Content aangeboden door de Nationale Loterij
Sociale media zijn dé manier om uw zaak ook online te laten leven. In tegenstelling tot uw fysieke winkel kent het internet geen sluitingsdagen en openingsuren. Potentiële klanten kunnen dus langskomen wanneer dat hen het best uitkomt. Dat die extra exposure absoluut loont, lijdt geen enkele twijfel: met een minimum aan inspanningen krijgt u een buitenkans om uw omzet een stevige boost te geven. Wat kan u zoal doen met een Facebookpagina? In de eerste plaats is het natuurlijk een ideaal kanaal om nieuwe producten, acties en wedstrijden aan te kondigen. Een fotootje plaatsen, een kort tekstje erbij, en klaar is kees: laat die likes maar komen! Klanten kunnen uw berichten delen en zo weer andere mensen warm maken voor uw zaak. Ze kunnen ook reageren en zo een hele buzz creëren. Stel dat u op een mooie dag bekendmaakt dat een klant in uw winkel een mooi bedrag heeft gewonnen: ga er maar vanuit dat dit heuglijke nieuws zich als een lopend vuurtje zal verspreiden. En reken er maar op dat dit zich onmiddellijk zal uiten in een verhoogde trafiek naar uw zaak.
Wel, via dat platform, dat toegankelijk is op uw PC en op uw smartphone krijgt u rechtstreeks toegang tot een heel brede selectie van campagnes. Tijdelijke Acties, bijzondere trekkingen, nieuwe lanceringen, extra grote jackpots: met één druk op de knop zwiert u dergelijke berichten kant-en-klaar op uw Facebookpagina!
Heb je zelf nog geen Facebook-account? Ga dan naar www.facebook.com/business en maak uw eigen Facebookpagina aan. Het is maar zaak van een paar minuten vooraleer uw handelszaak beschikt over een eigen Facebookpagina.
Hiervoor hebben we dus ons Ambassador-platform gecreëerd. Zo kunnen wij u helpen om uw klanten altijd op het juiste moment de juiste informatie te geven.
Plaats op je toonbank een kleine affiche waarop u de naam van uw Facebookpagina vermeldt of beter nog, maak een QR-code van de URL van uw pagina en druk die af op de affiche. Op die manier kunnen uw klanten onmiddellijk uw pagina liken en zo uw actualiteit mee opvolgen.