De Nationale Loterij nodigt winkeliers momenteel uit om kennis te maken met haar vernieuwde extranet Lonet. Een geschikt moment om haar visie te leren kennen op de rol van een modern extranet.
Content aangeboden door de Nationale Loterij
Waarom pakt de Nationale Loterij precies nu uit met een vernieuwd extranet?
Patricia Pen (B2B Communicatiemanager Nationale Loterij): “Bij het begin van de coronacrisis merkte iedereen dat digitalisering in een stroomversnelling terecht kwam en dat geldt ook voor dagbladhandelaars. Dat betekent ook dat er een nood ontstaat aan instrumenten waarmee ze inkomsten en uitgaven op de voet kunnen volgen en daarom vonden we het belangrijk om te werken aan een vernieuwd en moderner extranet, met verkooprapporten, productinformatie, promoties, tijdelijke acties, enzovoort. Daarnaast kunnen dagbladhandelaars Lonet ook via hun tablet of smartphone raadplegen.”
Verschuift het accent van informeren naar een ondernemerstool?
Patricia Pen: “Onze slogan is inderdaad ‘Boost je zaak met Lonet’. Uiteraard kan het extranet dienen om winkels te informeren of om in de toekomst notificaties te sturen. In de toekomst zal interactie voor een goed extranet belangrijker worden. We zullen de winkels om hun mening vragen of een quiz toevoegen. Daarnaast willen we bouwen aan tools om ondernemerschap te stimuleren.”
Kan u een voorbeeld geven?
Patricia Pen: “Het is de bedoeling winkeliers op termijn de mogelijkheid te bieden om bepaalde informatie via Lonet te communiceren zoals vakantiedagen of aangepaste openingsuren of om zelf hun eigen rapportering te bouwen. Hoe is het gesteld met de verkoop van Lotto? Welke krasbiljetten slaan makkelijk aan? Hoe verhoud ik mij tot gelijkaardige verkooppunten in de regio? Een modern extranet biedt inzicht in data waarmee je je business kan verbeteren.”
Wat betekent dit voor jullie sales reps?
Patricia Pen: “Onze sales reps blijven het spilfiguur voor ons netwerk en zullen onze partners in hun ontwikkeling blijven ondersteunen. Met een modern extranet is het onze ambitie om via digitalisering onze verkooppunten te ondersteunen en kansen te creëren om een krantenwinkel te laten groeien.”