Tijdens de feestperiode gaan de cadeautjes en lekkernijen uit je aanbod vlot over de toonbank en verwerk je meer pakjes dan ooit. Maar daar blijft het niet bij, want ook voor de spelen van de Nationale Loterij is het een topperiode. Een creatieve presentatie staat garant voor een succesvolle verkoop van de bekende Krasbomen en Kadoosjes uit het eindejaarsassortiment. “Deze producten verhogen elk jaar onze omzet.”
Met het oog op de feestperiode pakt de Nationale Loterij jaarlijks uit met vaste waarden als de Krasbomen en Kadoosjes, maar ook met de nieuwe ‘limited editions’ krasspelen Winter Magic en de Winners Club. Aangepast decoratiemateriaal plaatst het aanbod in de kijker en geeft de verkoop een stevige boost. Dat 28% van de omzet van de Nationale Loterij terugvloeit naar de maatschappij, past bovendien mooi in de thematiek van de eindejaarsperiode.
Traditie
Het feestelijke assortiment van de Nationale Loterij vind je in heel wat winkels. Ook in dagbladhandel Doremi is het een terugkerend gegeven. “De eindejaarsproducten verhogen elk jaar onze omzet”, zegt Patricia Desnouck, uitbaatster van de winkel die de Zeelaan in Koksijde nu al drieëntwintig jaar kleur geeft. Vaste klanten kopen al eens iets meer en ook nieuwe klanten worden aangetrokken door het feestelijke aanbod. “Ik besteed er veel aandacht aan. De Kadoosjes geef ik een goed zichtbare plek aan mijn plafond en de Krasbomen hangen aan een kledingrek met kapstokken.”
“Het is een heel werk, maar het moet: mijn klanten vragen ernaar, het is hier echt een traditie geworden. Ik ben een goed verkooppunt voor de Nationale Loterij, die omzet is heel belangrijk voor mij. En het schijnt dat ik een heel vriendelijke dame ben, dat helpt ook”, lacht ze.
Winst gegarandeerd
“Mijn favoriet is toch Winners Club, een kraslot waar je gegarandeerd twee euro mee wint”, vertelt Patricia. “Ik zorg ervoor dat ieder pakje, Kadoosje of Krasboom er enkele bevatten. Mijn klanten weten dat.” Een goed verkoopargument, klinkt het. “De ontvangers hebben zeker prijs, en de mensen die zo’n lotje wegschenken, zijn er zeker van dat ze minstens iets geven. En wie weet komen winnaars nog wel eens langs om er nieuwe te kopen.”
Vergeet niet om
- Je Kadoosjes en Krasbomen leuk uit te stallen en zo de interesse van je klanten te wekken.
- Voldoende Kadoosjes en Krasbomen klaar te zetten voor een vlotte verkoop.
- Vanaf december Extra Lotto-formulieren te verdelen onder je klanten en hen de kans te bieden om deel te nemen aan een van de uitzonderlijke trekkingen van dit eindejaar.*
*Op 13, 24 en 31 december organiseert de Nationale Loterij drie Extra Lotto-trekkingen. Dé kans voor gelegenheidsdeelnemers om hun geluk te beproeven tijdens de feestdagen. Maak deze unieke geluksmomenten zichtbaar in jouw verkooppunt en moedig klanten aan om met één formulier deel te nemen aan alle drie de trekkingen.