De Nationale Loterij heeft een goed jaar achter de rug. Welke rol de fysieke verkooppunten daar nog in spelen, is echter niet in één conclusie te vatten. Ze vallen wel terug in aantal, maar blijken tegelijk voldoende gewapend tegen de opmars van de digitale alternatieven. Tegenover het afgenomen aandeel van de persverkoopsector staat dan weer […]
Vandaag maakt de Kansspelwet nog een onderscheid tussen de producten van de Nationale Loterij en de kansspelen van private aanbieders, met ook verschillende regels op vlak van marketingcommunicatie. Maar nu ligt er een nieuw wetsvoorstel op tafel, gericht op uniformiteit.
Ook voor de spelen van de Nationale Loterij is eindejaar een topperiode. Een creatieve presentatie staat garant voor een succesvolle verkoop van de bekende Krasbomen en Kadoosjes uit het eindejaarsassortiment. “Deze producten verhogen elk jaar onze omzet.”
De omzetdaling waarmee de Nationale Loterij in een economisch pittig 2022 te maken kreeg, heeft zich niet doorgezet in 2023. Terwijl de teller een jaar eerder stokte op 1,488 miljard euro, bedroeg de totaalomzet vorig jaar 1,489 miljard euro. De stabiliteit is terug, en eigenlijk is dat een rode draad over de jaarcijfers heen. Zo […]
Op 30 oktober lanceerde de Nationale Loterij haar nieuwe trekkingsspel: EuroDreams. Hoe werd het nieuwe spel ontvangen in de Vlaamse krantenwinkel? Persradar polste bij een achttal dagbladverkopers naar de reacties op deze nieuwkomer.
Vanaf 30 oktober breidt de Nationale Loterij haar aanbod van trekkingsspelen uit met EuroDreams. Het nieuw trekkingsspel wordt georganiseerd door loterijen uit België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Zwitserland, Oostenrijk en Ierland. Met dit trekkingsspel is het de eerste keer in België dat de winnaars uit de hoogste rang 30 jaar lang maandelijks 20.000 euro krijgen.