DPG Media, het bedrijf ontstaan uit de fusie van De Persgroep en Medialaan, heeft voor 2020 een balans vol records neergelegd. Uit een omzet van meer dan 1,7 miljard euro haalt de groep van Christian Van Thillo een nettowinst van 178 miljoen euro.
De leverancier van betaalterminals Keyware bevestigt dat het voor de transacties op zijn toestellen niet langer samenwerkt met Worldline. Daardoor krijgen winkeliers met een betaalterminal van Keyware hun transacties niet langer via Worldline teruggestort, maar via PayNovate.
Mediahuis liet weten dat het zijn vaste marge tijdens de week licht laat stijgen tot 0,55 euro, waardoor je als winkelier opnieuw 20,37% marge krijgt. In het weekend stijgt de marge niet. Radar is benieuwd hoe de dagbladhandelaars dit nieuws onthalen. Reageren mag uiteraard steeds in de commentaren van ons nieuwsbericht, maar tegelijk kan u […]
Stemmen de bestaande NACE-codes nog overeen met de activiteiten van de hedendaagse dagbladhandel? Radar polste ernaar in een enquête. De helft van de respondenten vindt dat het tijd is voor verandering. Maar hoe ver mag deze gaan?
De FOD Financiën heeft laten weten dat het bij het oorspronkelijke plan blijft om de forfaits af te schaffen. De definitieve afschaffing komt er enkel wat later dan voorzien, vanaf 1 januari 2027. Voor nieuwkomers stopt het systeem al eerder.
De NACE-code waaronder uw dagbladhandel geregistreerd staat in de Kruispuntbank van Ondernemingen is aan herziening toe. De Hoge Raad voor de Zelfstandigen en de KMO gaat daarom op zoek naar problemen met de bestaande codes. VFP zoekt uit hoe tevreden dagbladhandels zijn met hun code (of codes).
Dankzij een handige module kan u voortaan makkelijk uitrekenen wat de toename van het aantal elektronische betalingen in uw winkel u kan kosten. We merken dat winkeliers zich sinds de uitbraak van de coronacrisis in stijgende mate zorgen maken over de aanzwellende transactiekosten. In de nieuwste editie van ons magazine Radar magazine vindt u niet […]
Boeken en strips hoorden haast intuïtief bij het aanbod van een krantenwinkel. De verkoop ervan staat echter onder druk door de toenemende concurrentie online en offline. Het benieuwt ons hoe persverkopers tegen de verkoop van boeken en strips aankijken en daarom polsen we in een korte enquête graag naar uw mening hierover. Via deze link […]
De resultaten van onze enquête over elektronisch betalen zijn overduidelijk. Een heel grote meerderheid biedt al minstens één vorm van elektronisch betalen aan. Maar opvallend: een wettelijke verplichting vinden veel dagbladhandelaars geen fijn idee.