Eind april 2019 transformeerde het voormalige Cascade zich tot De Deeluitgeverij. De uitgeverij geeft eigen titels uit, maar biedt ook ondersteunende diensten aan andere uitgevers. In een interview geeft zaakvoerder Kristine Ooms inkijk in de plannen van De Deeluitgeverij.
Voor zowel EuroMillions als Lotto organiseert de Nationale Loterij wekelijks extra trekkingen die deelnemers in staat stellen om 500 euro te winnen. Dat zorgt elke week in totaal voor 1.200 extra winnaars, maar moet je die bedragen ook echt kunnen uitbetalen? En verlies je een deel van je commissie als dat niet lukt?
In 2016 zette DPG Media, toen nog De Persgroep Publishing, de eerste stappen in de richting van een systeem van doorleveren. In 2019 leverden 125 persverkopers door aan 330 doorleverpunten. Tijd voor een balans.
Sinds 20 mei 2019 is het nieuwe Europese track & trace-systeem voor sigarettenpakjes van kracht. Daardoor is elk pakje sigaretten (of roltabak) voortaan traceerbaar en dat moet de grote hoeveelheden nagemaakte en gesmokkelde sigaretten in de EU doen dalen. Wat betekent het precies voor de Belgische rookwarenverkoper?
Niet enkel bij de uitgevers van kranten en magazines voltrekt zich momenteel een consolidatie. Ook de puzzelmarkt is in volle beweging, getuige daarvan de recente overname van Sanders PuzzelMedia Groep door Keesing Media Group. Voor Keesing is het de derde acquisitie in korte tijd. Stefaan Cornilly, Chief Commercial Officer van Keesing Media Group, legt ons uit waar de dynamiek vandaan komt.
De toepassing van de nieuwe accijnsstructuur brengt een nieuwe discussie op tafel. De groothandels neigen naar het berekenen van de korting per referentie. Dat zou volgens hen de discussie ontmijnen over het moment waarop ze de nieuwe structuur beginnen door te reken naar de kleinhandel.