Scooore, de sportweddenschappen van de Nationale Loterij, zit vanaf deze zomer in een nieuw jasje. Scooore 1.0 wordt Scooore 2.0 en dat gaat gepaard met aanpassingen aan het aanbod, de terminal en het commissiesysteem.
DPG Media, het bedrijf ontstaan uit de fusie van De Persgroep en Medialaan, heeft voor 2020 een balans vol records neergelegd. Uit een omzet van meer dan 1,7 miljard euro haalt de groep van Christian Van Thillo een nettowinst van 178 miljoen euro.
Tabaksgroothandel Tabagro-West heeft sinds begin deze maand een nieuwe directie. Steven Spaens neemt het roer over van Ben Cauwelier, die zich na vijftien jaar bij Tabagro-West toelegt op zijn activiteiten in de betaalsector.
Het Overlegcomité heeft beslist dat winkelen in niet-essentiële winkels vanaf 27 maart enkel nog op afspraak kan. De dagbladhandels blijven een essentiële winkel, waardoor de impact van de nieuwe verstrenging in de strijd tegen Covid-19 er beperkt blijft.
De leverancier van betaalterminals Keyware bevestigt dat het voor de transacties op zijn toestellen niet langer samenwerkt met Worldline. Daardoor krijgen winkeliers met een betaalterminal van Keyware hun transacties niet langer via Worldline teruggestort, maar via PayNovate.
Ook met de verhoging van de marge op haar weekkranten van 0,50 naar 0,55 euro slaagt Mediahuis er niet in om opnieuw op een goed blaadje te komen bij de dagbladhandelaars. Dat blijkt uit de bevraging die Radar na de margeverhoging deed. De resultaten tonen een sterke afkeuring.
Uit de jaarcijfers die Mediahuis vorige week bekendmaakte, blijkt dat de mediagroep in 2020 bijna een miljard euro omzet en 58,6 miljoen euro winst boekte. Als verklaring wijst Mediahuis onder andere op de groei van het aantal digitale abonnees.
VFP heeft het Grondwettelijk Hof laten weten dat het wenst tussen te komen in de zaak van BAT Belgium tegen het tabaksreclameverbod in de krantenwinkels. Zolang het is toegestaan om rookwaren te verkopen, vindt VFP dat het ook mogelijk moet zijn om in deze winkels reclame te maken voor deze producten.
Mediahuis liet weten dat het zijn vaste marge tijdens de week licht laat stijgen tot 0,55 euro, waardoor je als winkelier opnieuw 20,37% marge krijgt. In het weekend stijgt de marge niet. Radar is benieuwd hoe de dagbladhandelaars dit nieuws onthalen. Reageren mag uiteraard steeds in de commentaren van ons nieuwsbericht, maar tegelijk kan u […]